Saako pyytää kirjatoivetta Keuruun kirjaston kokoelmaan? Shusaku Endon 'A life of Jesus'

Kysytty

Hei! Saako pyytää kirjatoivetta Keuruun kirjaston kokoelmaan? Shusaku Endon 'A life of Jesus' -kirjaa olen etsinyt pitkään. Kirjasta ollaan tekemässä elokuvaa, joten kirjalle olisi varmasti enemmänkin lukijoita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Valitettavasti kirjaa ei näytä tällä hetkellä olevan saatavana toimittajiltamme, joten sen ostaminen ei ole mahdollista. Sitä ei myöskään löydy minkään suomalaisen kirjaston kokoelmista eli kaukolainakaan ei onnistu. Mutta jos kirjasta on tulossa elokuva, on mahdollista että siitä saataisiin uusintapainos tai jopa suomennos. Seuraamme asiaa ja hankimme kirjan (Keuruulle) heti kun sitä meille tarjotaan.

0 ääntä

Kommentit

Mikä asettaa hieman kyseenalaiseen valoon vastauksessa esitetyn väitteen, että kaukolaina ei ole mahdollinen. Ainakin Helsingin kaupunginkirjasto, jonka asiakas itse olen, tilaa kaukolainoja kaikkialta Pohjoismaista, eivätkä ne maksakaan kuin saman 4 euroa kuin kaukolaina Suomesta.

Puheena oleva kirja on myös luettavissa (ja ladattavissa omalle koneelle 14 vuorokaudeksi) Internet Archive -palvelussa: https://archive.org/details/lifeofjesus0000ends/page/n6/mode/1up

Vertailun vuoksi: Tampereen kaupunginkirjastossa "Tilaukset Pohjoismaihin maksavat 10 euroa/nide. Lisäksi peritään normaali kaukopalvelutilausmaksu 4 euroa."

Jyväskylän kaupunginkirjasto: "Voit tilata kaukolainaksi aineistoa, jota ei ole Keski-kirjastojen kokoelmissa. Voit tilata aineistoa Suomesta ja muualta Euroopasta."
Jyväskylä huomauttaa: Jokaisella Keski-kirjastolla [joihin Keuruu kuuluu] on omat kaukolainasääntönsä ja maksunsa. Keuruun kirjaston kaukolainausohjeessa ei kerrota, järjestääkö kirjasto kaukolainoja vain kotimaasta vai myös ulkomailta.
https://www.keuruu.fi/vapaa-aika-ja-kulttuuri/kirjasto/palvelut/kaukola…