Saako lain mukaan videopelissä olla niin väkivaltaista sisältöä kuin mahdollista? Onko se mahdollisesti ainoa asia, mitä Suomen laki ei rajoita?

Kysytty

Saako lain mukaan videopelissä olla niin väkivaltaista sisältöä kuin mahdollista? Onko se mahdollisesti ainoa asia, mitä Suomen laki ei rajoita?

Vastaus

Vastattu

Ilmeisesti laki ei määrää mitään videopelien sisällöstä sinänsä, vaan ainoastaan siitä, minkä ikäiset ihmiset saavat pelata niitä. Mitään sellaista tietoa ei löytynyt, että jokin videopeli olisi tällä hetkellä kielletty Suomessa väkivaltaisuutensa takia.

Ks. Kuvaohjelmalaki https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011/20110710