Saako kyseisen Lauri Viidan runon laittaa kuolinilmoitukseen?

Kysytty

Saako kyseisen Lauri Viidan runon laittaa kuolinilmoitukseen?

Vastaus

Vastattu

Lauri Viidan kuolemasta (1965) on kulunut alle 70 vuotta, joten hänen teoksiaan suojelee tekijänoikeus. Tarvitset siis luvan Viidan runojen julkaisemiseen. Kuolinilmoitukset ovat tekijänoikeusnäkökulmasta myös julkaisemista. Luvista voi tiedustella Sanastosta.