Saako Helsingin alueelta lainattua venäjänkielisiä lastenkirjoja? Jos näin, missä kirjastossa on paras valikoima? Lisäksi, otatteko vastaan lahjoituksena…

Kysytty

Hei,

saako Helsingin alueelta lainattua venäjänkielisiä lastenkirjoja? Jos näin, missä kirjastossa on paras valikoima? Lisäksi, otatteko vastaan lahjoituksena saksankielistä lasten- ja nuorten kirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet kirjastoista Selloon on tänä vuonna perustettu venäjänkielinen kirjasto. Siellä on kaikkein kattavin kokoelma. Helsingin kirjastoista venäjänkielisiä lastenkirjoja löytyy ainakin suurimmista kirjoista ja laajimmat kokoelmat ovat ehkä Pasilassa ja Itäkeskuksen kirjastoissa. Saksankielisiä lasten- ja nuortenkirjoja kirjastoihin kyllä jonkin verran otetaan, mutta kirjojen täytyy olla uusia. Vanhoja kirjoja voi tuoda kirjastoiden kierrätyspisteisiin.

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/162205-selloon-avataan-venajankielin…