Ruotsin linnat. Olemme lähdössä keski-Ruotsiin ja tutustumaan linnoihin. En löydä mitään kirjaa, johon olisi koottu näitä tietoja.

Kysytty

Ruotsin linnat. Olemme lähdössä keski-Ruotsiin ja tutustumaan linnoihin. En löydä mitään kirjaa, johon olisi koottu näitä tietoja.

Vastaus

Vastattu

Emme mekään onnistuneet löytämään mitään kattavaa teosta missä olisi esitelty Ruotsin linnoja. Helmet-verkkokirjastosta löytyy lähinnä tietoteoksia, jotka ovat keskittyneet johonkin yksittäiseen linnaan, sekä yksi teossarja liki sadan vuoden takaa, jossa on paneuduttu Ruotsin eri alueiden linnoihin, tässä suora linkki tekemääni hakuun: Helmet -- linnat ruotsi

Yleisemmissä matkaoppaissa voi toki olla esitelty myös linnoja, mutta sellaista kattavaa listausta ei kirjoista tunnu löytyvän. Lähtisin siis hakemaan tietoa verkosta. Näistä linkeistä voi olla apua ainakin alkuun pääsemisessä:

Keski-Ruotsin parhaat matkavinkit | Ruotsi 365.fi

Luettelo Ruotsin linnoista – Wikipedia

Historianopettajan matkassa: Ruotsin linnat | Somero (somerolehti.fi)

Kesälomavinkki: linnakierros Ruotsissa - Timanttisalonki

0 ääntä

Kommentit

Tämä on hyvä opus ja sopivan kokoinen (kulkee mukavasti mukana kassissa).

Svenska slott och herrgårdar : en historisk reseguide / Fredric Bedoire ; foto: Malin Gezelius.
Tekijä(t): Bedoire, Fredric
Muu(t) tekijä(t): Gezelius, Malin
Aineistotyyppi: KirjaKieli: ruotsi. Julkaisutiedot: Stockholm : Bonnier, 2006. Kuvaus: 400 sivua : kuvitettu. ; 25 cmISBN: 9100105775Asiasanat: slott -- Sverige | herrgårdar -- Sverige | slott -- historia -- Sverige | kulturhistoriska byggnader | arkitektur -- historia -- Sverige | linnat -- Ruotsi | kartanot -- Ruotsi | linnat -- historia -- Ruotsi | kulttuurihistorialliset rakenn | arkkitehtuuri -- historia -- Ruotsi | Ruotsi -- matkaoppaat | Sverige -- resehandböcker Muu luokitus: 43.1 | 72.26