Romaaneissa sattuu lapsuksia. Henkilön nimi vaihtuu tahattomasti toiseksi. Voitko luetella joitakin. Itse löysin juur Antti Heikkisen Baarijakkarasta Hillevin…

Kysytty

Romaaneissa sattuu lapsuksia. Henkilön nimi vaihtuu tahattomasti toiseksi.

Voitko luetella joitakin.
Itse löysin juur Antti Heikkisen Baarijakkarasta Hillevin muuttuvan Kaarinaksi ja sitten taas takaisin.

Onko joku näitä tutkinut?

Vastaus

Vastattu

En löytänyt tästä aiheesta tehtyä tutkimusta. Mauri Sariolan kirjassa "Sumusta nousee risti" on päähenkilö Kuusama soutelemassa Eevan kanssa.

Heidän keskustellessaan Eevan nimi muuttuu välillä Annikaksi ja takaisin Eevaksi. Mielenkiintoinen havainto kirjan lopussa on se, että toinen näistä naisista on murhaajan uhri, toinen murhaaja.

Sariola, Mauri : Sumusta nousee risti Gummerus 1975 luku 14