Rakastin lapsena (80-luvulla) sellaista lasten kuvakirjaa pienestä tytöstä, joka mene balettitunnille. Muistaakseni se oli sinisävytteinen ja ainakin jollakin…

Kysytty

Hei, rakastin lapsena (80-luvulla) sellaista lasten kuvakirjaa pienestä tytöstä, joka mene balettitunnille. Muistaakseni se oli sinisävytteinen ja ainakin jollakin sivulla oli kuva kun lapset yrittävät sitoa baletitossujaan. Kirja taisi olla neliön muotoinen. Harmillisesti en muuta muista ja monen vuoden etsiminen ei ole internetistä tuonut tulosta. Mahtaakohan olla edes mahdollista?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla vuonna 1986 suomeksi julkaistu Jean Richardsonin Tanjan pienet tanssijalat.

Ainakin Googlen kuvahaun perusteella kirjan kannet ovat sinisävyiset.

Voit tiedustella kirjan saatavuutta omasta lähikirjastostasi.