Radiosta tuli juuri Muistojen Bulevardi -ohjelmassa kappale Kengänkiillottajapoika, jonka esitti Lasse Liemola. Laulussa oli kohta, missä laulettiin "...kas…

Kysytty

Hei! Radiosta tuli juuri Muistojen Bulevardi -ohjelmassa kappale Kengänkiillottajapoika, jonka esitti Lasse Liemola. Laulussa oli kohta, missä laulettiin "...kas kas, näin ne kiiltää...", tuli mieleen, että olikohan kappale mainosjingle, vaikka kuuluttaja ei asiasta maininnutkaan?
Suomessahan oli muinoin Kas-kas -merkkinen kengänkiilloke, mainostettiinko tuossa kenties sitä, vai oliko kengänkiilloke ehkä ottanut nimensä tuosta kappaleesta?

Vastaus

Vastattu

Laulu on Kas-kas kenkävoiteen mainosiskelmä. Sen on säveltänyt Erik Lindström ja sanoittanut Saukki eli Sauvo Puhtila. Se on julkaistu esimerkiksi cd-levyllä "Rahojen rytmiä ja 55 muuta mainosiskelmää" (Artie Music, 2015).

Lähde:

Yleisradion Fono-tietokanta:

http://www.fono.fi