Pyrin 1970 luvulla lastenhoitajakoulutukseen useana vuonna peräkkäin. Hakulomakkeessa kysyttiin vanhempien nimet ja ammatit. Myös sisarusten nimet ja…

Kysytty

Pyrin 1970 luvulla lastenhoitajakoulutukseen useana vuonna peräkkäin. Hakulomakkeessa kysyttiin vanhempien nimet ja ammatit. Myös sisarusten nimet ja syntymävuodet kysyttiin.

Olen miettinyt jälkeenpäin vaikuttiko vanhempien ammatit hakuprosessiin ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oppilaitosten opiskelijavalintakysymyksissä on syytä kääntyä opiskelijavalinnasta vastanneen oppilaitoksen puoleen. Tosin asian selvittäminen takautuvasti, kun aikaa on kulunut näin paljon, lienee käytännössä mahdotonta. Nimittäin ammatillinen koulutusjärjestelmä ja opiskelijavalintakriteerit ovat kokeneen sittemmin perusteellisen uudistuksen, eikä kyseistä oppilaitosta välttämättä ole enää olemassakaan.