Positiivarien Aamun ajatus -viestissä 30.11.2011 sanotaan, että Laura Latvala: Pikku-Marjan eläinkirja (WSOY 1947) on Suomen kaikkien aikojen eniten myyty…

Kysytty

Positiivarien Aamun ajatus -viestissä 30.11.2011 sanotaan, että Laura Latvala: Pikku-Marjan eläinkirja (WSOY 1947) on Suomen kaikkien aikojen eniten myyty lastenkirja, jota on painettu yli 300 000 kappaletta. Onko näin? Voidaanko asia todentaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lippo Luukkonen WSOY:ltä kertoi, että teosta on myyty 1947 lähtien tähän mennessä jo noin 310 000 kpl. Lastenkirjojen suosituimmuudesta ei liene virallisia tilastoja. WSOY:n kanta on että Pikku-Marjan eläinkirja todella on Suomen suosituin lastenkirja kautta aikojen.