Poikani nimi on Miio. Mikä on nimen alkuperä ja milloin Miio voisi viettää nimipäivää?

Kysytty

Poikani nimi on Miio. Mikä on nimen alkuperä ja milloin Miio voisi viettää nimipäivää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sana voi palautua romaanisiin kieliin mio=minä tai se voi olla lyhentymä muista nimistä esim. Milo tai Miro.
Miro on katolisessa kirkossa autuaaksi julistettu espanjalainen luostariveli tai lyhentymä slaavilaisesta hallitsijan nimestä Miroslav.
Milon kantanimiä voivat olla Camillo tai Emil.

Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja.