Poikamme nimettiin suvussa kulkevan nimen mukaan. Kirjoitusasun valitsimme itse; Wilhart. Nyt haluiaisin tietää milloin nimipäivää vietetään ja nimen historiaa…

Kysytty

Hei!

Poikamme nimettiin suvussa kulkevan nimen mukaan. Kirjoitusasun valitsimme itse; Wilhart. Nyt haluiaisin tietää milloin nimipäivää vietetään ja nimen historiaa?

-Kiitos paljon, jos voitte auttaa!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Pentti Lempiäisen Nimipäivättömien nimipäiväkirjassa mainitaan nimet Villehard ja Villehad (viettävät nimipäivää 8.11.). Nimien sanotaan esiintyvän meillä myös muunnoksina Vilhard ja Hartti. Nimi merkitsee innokasta taistelijaa, myös riitelijää.