Pohdiskelin että osaisko joku auttaa koska etsiskelen tässä yhtä mun lapsuuden kirjoista. se oli sellanen joku ohkanen kuvakirja missä oli mukana vissiin joku…

Kysytty

hei pohdiskelin että osaisko joku auttaa koska etsiskelen tässä yhtä mun lapsuuden kirjoista. se oli sellanen joku ohkanen kuvakirja missä oli mukana vissiin joku cd ja ne hahmot kai seikkaili jossain saarella ja siinä kirjassa oli kaikkee lauluja niinkun vaikka se missä lauletaan jotain että "onko vastahasi koskaan tiellä pitkäsääristen tullut pitkäsäärimies ja vaimo pitkäsäärinen" ja jossain välissä lauleskeltiin jostain prinsessoista kans. sori kun on vähän epämääräset johtolangat mutta en vaan kertakaikkiaan muista enempää :'D

Vastaus

Vastattu

Ainakin Niina Bellin ja Anne Vaskon kirja "Pikku juttu : musiikkisatukirja lapsille" (Tammi, 2011) sopii kuvaukseen. Tosin, koska mitään vinkkiä esim. vuosikymmenestä ei ole, en tiedä, onko kirja ollut olemassa kysyjän lapsuudessa.

Kirjan tarinat on kirjoittanut Niina Bell ja kirjan on kuvittanut Anne Vasko. Kirjan liitteenä on cd-levy, jolta kirjan tarinat ja laulut voi kuunnella. Lukija on Jukka Peltola. 17 laulun joukossa on esim. kansanlaulu "Pitkäsäärinen" ja laulut "Prinsessa Ruusunen", "Tuhkimo" ja "Lumikki". Kirjassa parhaat ystävät lohikäärme Kita ja ritari Risa lähtevät yhdessä etsintämatkalle Seitsemäntoista seikkailun maassa. Ritari haluaa löytää ikioman prinsessansa ja lohikäärme, joka ei prinsessoista välitä, haluaa oppia olemaan hirmuistakin hirmuisempi.