Pitääkö raa'at kananmunat säilyttää jääkaapissa?

Kysytty

Pitääkö raa'at kananmunat säilyttää jääkaapissa?

Vastaus

Vastattu

Saa syödä -sivuston mukaan "kananmunat voi säilyttää niin jääkaapissa kuin huoneenlämmössäkin, kunhan lämpötila on tasainen. Paras paikka kananmunille olisi kylmäkomero tai viileä huone, sillä optimaalisin säilytyslämpötila kananmunille on 12–14 astetta. Jääkaapin lämpötila on tyypillisesti 2-6 astetta."

Lue lisää: https://www.saasyoda.fi/kananmunat

0 ääntä

Kommentit

Paras vinkki kaikille tuotteille on: katso kuinka ne on kaupassa säilytetty. Niin ne kannattaa säilyttää kotonakin. Avatut pakkaukset tosin aina jääkaappiin.