Pitääkö ovettoman hissikorin hissin olla aina paternoster-tyyppinen?

Kysytty

Pitääkö ovettoman hissikorin hissin olla aina paternoster-tyyppinen? Jos täytyy, niin miksi? Onko olemassa avoimia hissejä, jotka eivät ole paternoster-hissejä, siis sellaisia, jotka menevät vain suoraan ylös ja alas?

Vastaus

Vastattu

Monet hieman vanhemmat hissit ovat mainitsemaasi ovetonta ylös ja alas menevää tyyppiä. Uusiin hisseihin sen sijaan pitää nykyään turvallisuussyistä aina asentaa ovi.

Ks. EU:n hissidirektiivi