Pitääkö olla asukkaana kunnassa, jotta voi saada itselleen kyseisen kunnan/kaupungin kirjastokortin ja käyttää sen palveluita? Oman kuntani kirjaston tarjonta…

Kysytty

Pitääkö olla asukkaana kunnassa, jotta voi saada itselleen kyseisen kunnan/kaupungin kirjastokortin ja käyttää sen palveluita? Oman kuntani kirjaston tarjonta tuntuu olevan liian suppea...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei tarvitse. Esimerkiksi meillä pääkaupunkiseudulla HelMet-kirjastojen käyttösäännöissä todetaan kirjastokortin hankkimisesta seuraavasti:

Henkilökohtaisen kirjastokortin, lainausoikeuden ja tunnusluvun saat mistä tahansa HelMet-kirjastosta tai kirjastoautosta. Kortin saat, kun ilmoitat osoitteesi ja esität kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite.

Tervetuloa siis asiakkaaksi!