Pienkustantajan mahdollisuus päästä kirjastovalikoimiin? Minkälaisella kappalemäärällä pitäisi varautua ruokakirjan kirjastokappaleisiin?

Kysytty

Pienkustantajan mahdollisuus päästä kirjastovalikoimiin? Minkälaisella kappalemäärällä pitäisi varautua ruokakirjan kirjastokappaleisiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensinnäkin kannattaa olla yhteydessä Kirjavälitykseen. Usein Kirjavälityksen listojen kautta pienkustanteet tulevat kirjastojen tietoon. Helsingin kaupunginkirjaston osalta kirjastot itse valitsevat ottavatko ne tietyn kirjan kokoelmiinsa. Kappalemäärästä on siis vaikea sanoa mitään.
Kirjavälitys http://www.kirjavalitys.fi/