Peter Robinsonin suomennetut kirjat järjestyksessä?

Kysytty

Peter Robinsonin suomennetut kirjat järjestyksessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Avain-kustantamon julkaiseman Aikuisten jatko- ja sarjakirjat -teoksen mukaan Robinsonin Alan Banks -sarjaa on julkaistu seuraavassa järjestyksessä:

  1. Kuiva kuuma kesä, 2002
  2. Kylmääkin kylmempi, 2003
  3. Pinnalla ja kätkössä, 2006
  4. Suvi saapunut ei, 2007
  5. Savua ja tulta, 2009
  6. Outo juttu, 2011
  7. Paholaisen ystävä, 2013
  8. Pimeyden kaikki värit, 2014
  9. Paha poika, 2016
  10. Kohden pimeyttä, 2018
  11. Vallankumouksen lapset, 2019
  12. Maasta sinä olet tullut, 2021
  13. Viimeiset tahdit, 2021
  14. Maan poveen, 2021
  15. Varomaton rakkaus, 2023

Lisäksi nyt vuonna 2024 on ilmestynyt teos Yli synkän virran. Ilmeisesti kuitenkin sarjan suomentaminen on aloitettu sarjan 10. osasta eli todellisuudessa Kuiva kuuma kesä ei ole sarjan avausosa. Kirjailijan englanninkielisestä Wikipedia-artikkelista löytyy selkeä lista sarjan teoksista alkuperäiskielellä alkuperäisjärjestyksessä, mikäli haluat ruveta yhdistelemään suomennoksia alkuperäisteosten järjestykseen. Kirjoja on ilmestynyt enemmän kuin on tähän mennessä suomennettu.