Pasilan kirjavarastossa olevien kirjojen lainaaminen. Hei, olen tulossa tänään iltapäivällä hakemaan yhtä varaamaani kirjaa Pasilan kirjastosta. Huomasin, että…

Kysytty

Pasilan kirjavarastossa olevien kirjojen lainaaminen.

Hei, olen tulossa tänään iltapäivällä hakemaan yhtä varaamaani kirjaa Pasilan kirjastosta. Huomasin, että luokan 128.3 kirjoista osa on Pasilan kirjavarastossa. Mitä tämä tarkoittaa? Eli jos tulen tänään iltapäivällä kello 16 jälkeen, voinko silloin lainata ko. kirjoja vai pitääkö kirjavaraston kirjat lainata etukäteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pasilan kirjavarasto on ihan täällä Pasilan kirjastossa, lainausosaston alapuolella 2. kerroksessa. Saat sieltä kirjoja muutamassa minuutissa – jos ne vain eivät ole mystisesti kadonneet hyllyiltä.

Paikan päällä Pasilassa voit tilata varastokirjoja lainauspalvelun virkailijoilta. He soittavat alakertaan, mistä teokset kiikutetaan hissillä ylös.

Jos haluat varmistaa, että tarvitsemasi kirjat ovat todellakin paikalla kirjavarastossa, voit soittaa suoraan varastoon, puh. 09-310 85230. Teokset poimitaan hyllyiltä ja varataan omalle nimellesi ns. suullisina (maksuttomina) varauksina, jotka sitten toimitetaan lainaukseen sinua odottamaan. Saat varaukset virkailijalta.

Lainattavissa olevia varastokirjoja voit varata etukäteen myös verkkokirjasto Helmetissä http://www.helmet.fi/. Silloin tosin peritään 50 sentin varausmaksu per kirja.

Kirjavaraston aineistolla on yleensä se tavallinen neljän viikon laina-aika.

Kirjavarastossa on muuten avoimet ovet keskiviikkoisin, klo 14-19, ajalla 3.9.-17.12.2008. Tuolloin voit esimerkiksi ostaa kirjastojen kokoelmista poistettuja vanhoja kirjoja.