Pari laulua kadoksissa teostomaksuja varten. Niissä lauletaan:; 1. Ei helppo lie sun ollut elää, elämää sen polkuja.. tiellä maan näit tuskaa vaivaa.. käy…

Kysytty

Moi,
Pari laulua kadoksissa teostomaksuja varten. Niissä lauletaan:;

1. Ei helppo lie sun ollut elää, elämää sen polkuja.. tiellä maan näit tuskaa vaivaa.. käy lepäämään ylle vuorten teit työäsi täällä päätökseen... iloitsee laulaa taivas kun suru vaihtuu kiitokseen

2. taivaan isä kerro mulle miksi kärsitään miksi myydään lapset...
anna mulle viisautta vastustaa tätä pahaa maailmaa...katulapsi kulkee ilman kotiaaa...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sanoilla "Taivaan isä kerro mulle" alkaa ainakin Lasse Heikkilän säveltämä ja Nita Lehtimäen sanoittama laulu "Katulapsi". Laulu löytyy mm. CD:ltä Jippii ( http://luettelo.helmet.fi/record=b1042934~S9*fin).

Tätä toista laulua ("Ei helppo lie...) en sen sijaan ole kyennyt yksilöimään ja tunnistamaan. Toivottavasti se on tuttu jollekin tämän viestin lukijalle. Voisi myös olla järkevää ottaa Teostoon yhteyttä ja kysyä sieltä. Teoston ei-julkisessa tietokannassa on paljon sellaisia sävellyksiä, joista ei ole muualla tietoa. Kun on kyse Teosto-korvauksista, he auttavat aivan varmasti, jos voivat (http://www.teosto.fi/kayttajat).

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto