Paljonkohan Suomessa on jääkiekon seuraajia, mukaanlukien Cmoren liigapassin ostaneet. Mistä tällaisen tiedon voisi saada?

Kysytty

Paljonkohan Suomessa on jääkiekon seuraajia, mukaanlukien Cmoren liigapassin ostaneet. Mistä tällaisen tiedon voisi saada?

Vastaus

Vastattu

En löytänyt tarkkaa lukumäärää jääkiekon seuraajista Suomessa, mutta tietoa voisi löytyä esim. Finnpanel Oy:n sivuilta. Finnpanel Oy tutkii mm. TV:n ja esim. Myös Yle Areenan, MTV Katsomon, C Moren ja Ruudun kanavilla näytettyjen ohjelmien katsojamääriä. Finnpanelin sivuilta löytyy esim. tilasto vuoden 2022 katsotuimmista ohjelmista kanavittain, josta käy ilmi, että vuonna 2022 Jääkiekon MM-kisoja katseli MTV3 kanavalta yli 2 miljoonaa katsojaa.

Tietoa voisi kysyä lisää myös Tilastokeskuksen tietopalvelusta.