Paljonko Vantaalla oli lunta huhtikuun alussa? Arvovaltaisen ranskalaisen uutistoimituksen mukaan monet uhmasivat nietoksia tai lumisadetta viedessään kukkia…

Kysytty

Paljonko Vantaalla oli lunta huhtikuun alussa? Arvovaltaisen ranskalaisen uutistoimituksen mukaan monet uhmasivat nietoksia tai lumisadetta viedessään kukkia ja kynttilöitä ammuskelun jälkeen koulun edustalle 3.4.2024.

Vastaus

Vastattu

Ilmatieteenlaitos tarjoaa sen havaintoasemiin perustuvaa tietoa menneiden ajankohtien lumimääristä. Vantaalla sijaitsee yksi tällainen havaintoasema Helsinki-Vantaan lentoasemalla, ja sen mukaan lunta on tullut 7 cm verran 3.4.2024, kun taas edeltävinä päivinä lumen määrä on ollut olematonta.

Lähteet:
https://fmiodata-timeseries-convert.fmi.fi/Vantaa%20Helsinki-Vantaan%20lentoasema:%201.4.2024%20-%207.4.2024_2385a14e-fcb7-42e6-a51a-5221f071c7c0.html