Paljonko pitää maksaa, jos kadottaa kirjan eikä löydä sitä mistään?

Kysytty

Paljonko pitää maksaa, jos kadottaa kirjan eikä löydä sitä mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoon kaupunginkirjaston kadonneesta tai vahingoittuneesta kirjasta peritään kirjastojärjestelmän tietokannassa oleva niteen hinta, kuitenkin vähintään 17 € aikuisten aineistosta ja 9 € lasten aineistosta. Kysy siis korvaushinta siitä kirjastosta, josta olet kirjan lainannutkin. Jos arvelet vielä voivasi löytää kirjan, uusi lainasi, muuten joudut maksamaan myös myöhästymismaksuja, kun eräpäivä umpeutuu.