Paljonko kaikkiaan mahtoi olla jäseninä legendaarisessa Viisasten kerhossa, joka kokoontui vuosina 1945-1995? Ketkä toimivat puheenjohtajina sekä ketkä olivat…

Kysytty

Paljonko kaikkiaan mahtoi olla jäseninä legendaarisessa Viisasten kerhossa, joka kokoontui vuosina 1945-1995? Ketkä toimivat puheenjohtajina sekä ketkä olivat läsnä 50-vuotisjuhlaistunnossa, joka päätti kerhon esiintymiset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viisasten kerhon puheenjohtajina toimivat Tauno Rautiainen (1945-1962), Esko Kivikoski (1963), Teppo J. Suonperä (1964-1973), Kauko Saarentaus (1973-1983), Jyrki Otila (1983-1989, Kauko Saarentaus (18´989-1990) ja Jorma Lindfors (1990-1995).
Viisasten kerhon 50-vuotis juhlaistunnossa ja samalla viimeisessä lähetyksessä olivat paikalla Keijo Virtamo, Erik Toivanen, Pertti Jotuni, Antero Manninen, Kyösti Kiiskinen, Kauko Saarentaus sekä Kirsti Rautiainen muistelemassa kerhon alkuaikoja.
Viisasten kerhon tarkkaa osallistujamäärää en pysty sanomaan, muuta kuin että ohjelmaan tekoon on osallistunut monikymmenpäinen joukkio.
Viisasten kerhon historiaa löytyy kirjasta nimeltä Viisasten kerhon 1500 parasta kysymystä (WSOY 1995), johon Saarentaus, Otila ja Lindfors ovat keränneet puheenjohtajakautensa kysymyksiä ja vastauksia.
Viimeisestä lähetyksestä kertoo Johanni Jauhon artikkeli "Palaver on päättynyt" Suomen Kuvalehdessä (1995, nro 40, s. 62-63).