Päiväkodeissa toimii "viskariryhmä" eli 5-vuotiaiden ryhmä, jossa tehdään erilaisia harjoituksia(numeroita, kirjaimia, käsitteitä, kuten jono,rivi jne. eli…

Kysytty

Hei!Päiväkodeissa toimii "viskariryhmä" eli 5-vuotiaiden ryhmä, jossa tehdään erilaisia harjoituksia(numeroita, kirjaimia, käsitteitä, kuten jono,rivi jne. eli helpompia kuin eskaritehtävät) Onko pk-seudun kirjastoissa jokin kirja, joka on suunniteltu juuri viskaria varten? ns. viskarikirja..tai onko olemassa jokin kirja, jossa olisi juuri tällaisia tehtäviä, joita voisi sitten kopioida?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näitä kirjoja ei yleensä oteta kirjastoihin, koska ne soveltuvat huonosti kirjastokäyttöön. Harjoituskirjoissa on tiukemmat copyright-säännöt kuin tavallisissa kirjoissa, eli harjoituskirjasta ei saa yleensä kopioida sivuakaan edes omaan käyttöön.

Joitakin viskareille sopivia kirjoja voi löytyä HelMetistä (www.helmet.fi), kun laittaa hakusanaksi puuhakirjat: http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=puuhakirjat&searchscope=1&m=1&…

Näitä kirjoja on niin vähän kirjastoissa, että kannattaa kysyä myös kirjakaupoista.