Ostin vanhan nahkasalkun/miesten laukun. Siinä on merkkinä Nateva Finland. Googlaamalla löytyy vain vanhoja Natevan laukkuja uudelleen myytävänä, mutta ei itse…

Kysytty

Ostin vanhan nahkasalkun/miesten laukun. Siinä on merkkinä Nateva Finland. Googlaamalla löytyy vain vanhoja Natevan laukkuja uudelleen myytävänä, mutta ei itse yrityksestä mitää. Mikä ja milloin oli siis Nateva?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nateva Oy oli tamperelainen laukkutehdas, joka oli olemassa vuosina 1959–93. Se toimi pitkään Pienteollisuustalossa osoitteessa Tammelan puistokatu 60 (nykyinen Yliopistonkatu 58–60); loppuaikoina yrityksen toimipaikka sijaitsi Jankan alueella (Alasniitynkatu 30). Aikanaan Nateva oli yksi maamme johtavista naisten käsilaukkujen valmistajista ja ensimmäinen vientimarkkinoilla jalansijaa saanut suomalainen alan yritys.

Lähteet:
Sininen kirja
Finnish trade review