Ostin joskus 70 luvulla Harrodsilta tällaisen papyrukselle taiteillun kuvan. Nyttemmin ovat sen värit haalistuneet. Mistä saisin neuvoja sen entisöintiin?

Kysytty

Ostin joskus 70 luvulla Harrodsilta tällaisen papyrukselle taiteillun kuvan. Nyttemmin ovat sen värit haalistuneet. Mistä saisin neuvoja sen entisöintiin?

Vastaus

Vastattu

Yksi mahdollisuus voisi olla Metropolian konservointilinjan opiskelijat. Metropoliassa opetellaan monenlaisten materiaalien, mm. paperin konservointia. Yhteystiedot löytyvät oppilaitoksen verkkosivuilta.

https://www.metropolia.fi/fi/opiskelu-metropoliassa/amk-tutkinnot/konse…

Maksullisia konservointipalveluja löytyy googlailemalla esim. hakusanalla "paperikonservointi"