Ostaako kirjasto uusia kirjoja, jos löytyy kotoa?

Kysytty

Ostaako kirjasto uusia kirjoja, jos löytyy kotoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto ei osta kotoa löytyneitä uusia kirjoja. Ostamme uudet kirjat pääasiassa kilpailutettujen kirjavälittäjien kautta. Vain jos kirjoja ei ole saatavilla niiden kautta, voimme ostaa kirjoja myös muualta.

Lahjoituksia kirjastot sen sijaan voivat kyllä ottaa vastaan, mutta se riippuu siitä, sopiiko kirja kokoelmiin ja voiko sillä arvioida olevan kysyntää kirjastossa. Asiaa kannattaa tiedustella omasta lähikirjastosta.

2 ääntä

Kommentit

Jouduin luopumaan lähes viikoittaisista käynneistä Rovaniemen kaupunginkirjastossa (se Alvar Aallon tyylinäyte) muuttaessani etelään. Hetkeäkään empimättä kirjaston edustaja tiskin takaa vastasi iloisesti, että kirjasto ottaa oikein mielellään kokoelmiinsa kaikki listaamani kirjat, joilla kevensin muuttokuormaa. Iso kassillinen niistä kertyi.