Osallistun HelMet lukuhaasteeseen ja kaipaan apuasi.

Kysytty

Osallistun HelMet lukuhaasteeseen ja kaipaan apuasi kohtaan 50. Kirjaston henkilökunnan suosittelema kirja. Etsin seuraavaa suomalaista naiskirjailijaa, jonka tuotantoa alkaisin kahlaamaan läpi. Anneli Kivelä, Enni Mustonen ja Eve Hietamies on jo luettu. Minua kiinnostaa pienen ihmisen näkökulma ympäröivään todellisuuteen. Minulla on keskittymiskyvyn rajoitteita ja siksi en pysty lukemaan kirjoja, joissa on paljon henkilöitä tai kovin pitkiä ja konstikkaita lauseita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin suosituksia.

Niina Hakalahti kirjoittaa kiinnostavia ja sujuvia romaaneja ihmiselämän ja ihmisten välisten suhteiden kiemuroista (esim. Sydänystävä, Aavasaksa). Hakalahti on kirjoittanut myös viihteellisempää romaanisarjaa nimellä Amanda Vaara (Pientä fiksausta vailla, Yösähköä).

Kirjailija Pauliina Vanhatalon "toinen minä" on Veera Vaahtera, jonka nimissä hän on kirjoittanut viisi viihderomaania. Niistä ensimmäinen on nimeltään Onnellisesti eksyksissä, mutta kirjat ovat itsenäisiä, joten lukujärjestyksellä ei ole väliä.

Pirjo Rissasella on laaja tuotanto, ja hänet tunnetaan sekä sujuvasta kielestä että uskottavasta ihmiskuvauksesta. Rissaselta voisi kokeilla vaikka teoksia Paju pieni tai Sun ystäväsi armaasi.

Sujuvan dialogin ja elämän käännekohtien kuvaajana tunnetaan myös Anna-Leena Härkönen (esim. romaanit Kaikki oikein, Ei kiitos).