Osaisitteko suositella minulle kirjaa tai julkaisua, jossa käsitellään vanhusten seksuaalisuutta ja heidän seksuaalista häiriökäyttäytymistään.

Kysytty

Osaisitteko suositella minulle kirjaa tai julkaisua, jossa käsitellään vanhusten seksuaalisuutta ja heidän seksuaalista häiriökäyttäytymistään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa löytyy kirjoja vanhusten seksuaalisuudesta, mm. seuraavat teokset: Seniorin opas : vinkkejä, palveluja, terveyttä / Marja Krons KIRJA 2003
2) Paljon kokeva, vähän näkyvä : tutkimus vanhaa naista koskevista kulttuurisista käsityksistä ja... KIRJA 2001
3) Vanhene viisaasti / Antti Hervonen, Pertti Pohjolainen, Kari A. Kuure KIRJA 1998
4) Vanhenemisen myönteinen voima : vanhene omilla ehdoillasi : kirja persoonallisuuden säilyttämisestä KIRJA 1996
5) Erotiikka ja elämänkulku / Suvi Ronkainen, Pertti Pohjolainen, Jan-Erik Ruth KIRJA 1994
6) Gerotiikka VIDEO 1990

Kirjassa Erotiikka ja elämänkulku (viite 5) käsitellään myös seksuaalisia häiriöitä. Seuraavan teoksen voi kaukolainata oman lähikirjaston kautta:

Tekijät: Comer, Ronald J.
Nimeke: Abnormal psychology / Ronald J. Comer
Painos: 4th ed.
Julkaistu: New York : Worth, cop. 2001
Kirjassa käsitellään mm. poikkeavaa käyttäytymistä, seksuaalisia häiriöitä ja vanhuuden psykologiaa.