Osaisitteko suositella helppolukuisia englanninkielisiä dekkareita nelikymppiselle miehelle? Suomeksi hän on lukenut mm. Mankellia ja Nesbøtä, mutta nyt olisi…

Kysytty

Hei!

Osaisitteko suositella helppolukuisia englanninkielisiä dekkareita nelikymppiselle miehelle? Suomeksi hän on lukenut mm. Mankellia ja Nesbøtä, mutta nyt olisi tavoitteena alkaa petrata ruostuneita englannintaitoja. Ja hän ei ole lukenut kirjoja aiemmin englanniksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Englanninkielisistä dekkareista kieleltään helppoja voisivat olla ainakin perinteiset dekkariklassikot kuten Agatha Christien dekkarit, Arthur Conan Doylen Sherlock Holmes -kirjat tai amerikkalaisen Rex Stoutin Nero Wolfe -kirjat.

Meillä on tarjolla myös englanninkielisiä kirjoja myös easy reader -kirjoina. Jos etsit Helmetistä hakusanoilla JÄNNITYSKIRJALLISUUS HELPPOLUKUISET ja rajaat hakutuloksen englanninkielisiin kirjoihin, saat listan jännityskirjoista, joiden kieltä on helpotettu.

Voi kokeilla lukea englanniksi samojen sarjojen kirjoja, joita on lukenut myös suomeksi. Mankellia ja Nesbøta on käännetty myös englanniksi. Silloin lukemista voisi helpottaa se, että tuntee kirjojen henkilöt ja ympäristöt jo valmiiksi.