Osaisitteko suositella 7-9-vuotiaille sopivia kirjoja, joissa käsiteltäisiin kahdessa kodissa asumista (vuoroviikot) ja/tai ikävöimisen tunnetta?

Kysytty

Osaisitteko suositella 7-9-vuotiaille sopivia kirjoja, joissa käsiteltäisiin kahdessa kodissa asumista (vuoroviikot) ja/tai ikävöimisen tunnetta?

Vastaus

Vastattu

Näistä aiheista löytyy kirjallisuutta eri ikäisille lapsille. Verkkokirjastosta voi hakea esimerkiksi hakusanoilla vuoroasuminen, erolapset tai hakusanayhdistelmällä ero* ja lastenkirjallisuus. Ikävästä kertovia lastenkirjoja voi etsiä hakusanayhdistelmällä ikävä ja lastenkirjallisuus. Hakutuloksiin tuli paljon etenkin kuvakirjoja, ja kannattaa tutustua niihinkin (kirjastoluokka 85.22), sillä niissä on monesti hyviä löytöjä isommillekin lapsille. Omassa lähikirjastossasi saattaa olla myös teemahylly tai valmiita kirjalistoja tästä aiheesta, joten kannattaa kysyä heiltä tarvittaessa lisäapua.