Osaisitteko sanoa, että missä laulussa lauletaan seuraavanlaisesti "Jos papit meiltä puuttuis niin taivas maa ne muuttuis ei helvettikään silloin se oisi…

Kysytty

Hei! Osaisitteko sanoa, että missä laulussa lauletaan seuraavanlaisesti "Jos papit meiltä puuttuis niin taivas maa ne muuttuis ei helvettikään silloin se oisi ennallaan".. Edesmennyt sukulaiseni lauloi aikoinaan tuota laulua ja se kulki suvussa nimellä pappien marssi. Yhtään laulua en osaa ajoittaa mutta -60, -70 luvuilla sitä on sukulaiseni ainakin laulanut... laulu voi olla sitäkin vanhempi.

Vastaus

Vastattu

"Jos pappeja vaan puuttuis niin maa ja taivas muuttuis" alkaa työväenlaulu, jonka Mikko Perkoila on levyttänyt nimellä "Jos pappeja ei oisi". Laulun sävelmä on kansansävelmä ja sanoittaja on tuntematon. Laulu sisältyy Mikko Perkoilan cd-levylle "Punikin kirjelaatikko ja muita työväenlauluja" (Roimamusiikki, 2009). Esitys on kuunneltavissa myös YouTubessa.