Osaisitteko kertoa kaunokirjallisia, kotimaisia/suomenkielisiä kirjoja, joissa eläimet olisivat hyvin keskeisessä asemassa (poissulkien lasten- ja…

Kysytty

Hei! Osaisitteko kertoa kaunokirjallisia, kotimaisia/suomenkielisiä kirjoja, joissa eläimet olisivat hyvin keskeisessä asemassa (poissulkien lasten- ja nuortenkirjallisuuden)?

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin erityyppisiä kirjavinkkejä.

Kotimaisilta kirjailijoilta:

Haavisto, Maija: Sisimmäinen

Huovinen, Veikko: Kylän koirat

Koivisto, Aura: Harhamat

Martikainen, Tiina: Ruuti

Ropponen, Markku: Koirapuistoromaani

Käännöskirjallisuutta:

Arikawa, Hiro: Matkakissan muistelmat

Gruen, Sara: Apinatalo

Lunde, Maja: Viimeiset

McConaghy, Charlotte: Täällä oli susia

Lyhyempiä tekstejä löytyy esim. kokoelmasta Granta : uuden kirjallisuuden areena. 8, Eläin.