Osaisitteko antaa vinkin hyvään kirjaan? Pidän paljon Dan Brownin kirjoista. Niissä tapahtuu paljon, historiallisia sekä fiktionallisia käänteitä. Olisiko…

Kysytty

Osaisitteko antaa vinkin hyvään kirjaan? Pidän paljon Dan Brownin kirjoista. Niissä tapahtuu paljon, historiallisia sekä fiktionallisia käänteitä. Olisiko jotain vastaavanlaisia kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dan Brownin kirjojen tyylisiä ovat esimerkiksi Paul Sussmanin kirjat Temppelin salaisuus ja Kätketty keidas. Lisää samankaltaisia teoksia löytyy HelMet –tietokannasta, kun käytät hakusanoina Dan Brownin kirjojen asiasanoja. Muun muassa seuraavat kirjat saa hakutulokseksi käyttämällä hakusanoina jännityskirjallisuus ja seikkailukirjallisuus ja salaseurat:
Neitsytkivi / Michael Mortimer
Strindbergin tähti / Jan Wallentin
Kirottujen kirjojen kauppias / Marcello Simoni

Hakusanoilla jännityskirjallisuus ja salakirjoitus ja koodit saadaan hakutuloksena esimerkiksi kirjat :
Einstein-koodi / José Rodrigues dos Santos
Kymmenes sinfonia / Joseph Gelinek
Viimeinen temppeliherra / Raymond Khoury
Kangastusten kirja / Michael Gruber

Pääkaupunkiseudun HelMet-aineistotietokanta:
http://www.helmet.fi/fi-FI