Osaisitko neuvoa tällaisessa: ilmestyykö Suomessa englanninkielisiä lehtiä, sanomalehtiä tai aikakausilehtiä tai erikoisalan lehtiä? Kyseeseen tulevat…

Kysytty

Hei.

Osaisitko neuvoa tällaisessa: ilmestyykö Suomessa englanninkielisiä lehtiä, sanomalehtiä tai aikakausilehtiä tai erikoisalan lehtiä? Kyseeseen tulevat ilmaislehdet tai maksulliset lehdet. Ja jos ilmestyy, niin löytyyköhän niitä kirjastoista? Kiitos jo etukäteen avusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa ilmestyy kyllä englanninkielisiä lehtiä. Ainakin seuraavia Suomessa julkaistuja englanninkielisiä lehtiä löytyy myös HelMet-kirjastoista:

”Bank of Finland” (Suomen pankin lehti)
”Books from Finland” (kirjallisuuslehti; nykyään ilmestyy enää verkkolehtenä)
”Finnish music quarterly” (musiikkilehti)
”Helsinki Times” (sanomalehti)
”IBS world newsletter” (Tilastokeskuksen lehti)
”Lifelong learning in Europe” (opetukseen ja kasvatukseen keskittyvä lehti)
”SixDegrees” (erityisesti ulkomaalaisille suunnattu uutislehti)
”Tempus” (Stora Enson lehti)

Lehtien tarkemman saatavuuden voit katsoa osoitteesta http://www.helmet.fi etsimällä lehden nimellä.

Edellä annettu lista ei ole millään muotoa kattava listaus Suomessa ilmestyvistä englanninkielisistä lehdistä. Siihen ei ole myöskään otettu mukaan julkaisuja, joissa esimerkiksi osa artikkeleista on englanniksi. Monissa tieteellisissä lehdissä voi olla myös englanninkielisiä tiivistelmiä suomenkielisistä artikkeleista, mutta niitäkään ei ole otettu tähän mukaan.