Osaatteko suositella jotain hyvää ja selkeätä kirjaa kotimaisista kivistä esikouluikäisille?

Kysytty

Hei!
Osaatteko suositella jotain hyvää ja selkeätä kirjaa kotimaisista kivistä esikouluikäisille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varsinaisesti lapsille tehtyjä kivikirjoja ei löytynyt, mutta esimerkiksi Paavo Korhosen kirjassa Kiviopas, sekä Risto Vartiaisen kirjassa Lapin korukivet, on hyvät värikuvat ja lyhyehkö tekstiosuus.

Suomen jalo-, koru-, koriste- ja rakennuskivet esitellään omina ryhminään Marjatta Virkkusen ja Seppo J. Partasen kirjassa Suomen kivet. Retkeilijän kiviopas puolestaan kertoo mineraalien tunnistamisesta.