Osaako kirjastonhoitaja vastata sen, mikä ilmiö/eläin, tms. on tehnyt tämän reikäkuvion omalle pihani ajotielleni? Paikka Turku, ajotie kivituhkaa, useita…

Kysytty

Osaako kirjastonhoitaja vastata sen, mikä ilmiö/eläin, tms. on tehnyt tämän reikäkuvion omalle pihani ajotielleni?
Paikka Turku, ajotie kivituhkaa, useita vuosia vanhaa pohja, ilman lämpötila -2,5°C pakkasta, kuivaa.
Ellipsin muotinen 1,4m X 4m kehä, reiän halkaisija keskimäärin 3-4cm.
Ovat ilmestyneet yön aikana, yläpuolella ei ole mitään muuta kuin taivas.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Nyt kyllä laitoitte vaikean.

Antamanne kuvauksen ja kuvamateriaalin perusteella en valitettavasti osaa sanoa mikä olisi voinut saada aikaan kyseisen reikäkuvion.

Ehkäpä voisitte tiedustella asiasta Tiede-lehdeltä tai Suomen luonto -lehdeltä.

Tiede-lehden yhteystiedot: tiede@sanoma.com

Suomen luonto-lehden yhteystiedot: https://suomenluonto.fi/yhteystiedot/toimitus/