Osaako kirjastonhoitaja sanoa, kuinka usein minäkertoja edustaa toista sukupuolta kuin teoksen kirjoittaja?

Kysytty

Osaako kirjastonhoitaja sanoa, kuinka usein minäkertoja edustaa toista sukupuolta kuin teoksen kirjoittaja?

Vastaus

Vastattu

Tällaista tietoa emme onnistuneet löytämään. Minäkertojaa eli ensimmäisessä persoonassa esiintyvää kertojaa  on tutkittu jonkin verran. Alla linkki Finna-hakupalvelun kautta saatuun aineistoon, joissa käsitellään minäkertojaa. Tuloksen voi halutessaan rajata sivun vasemmasta reunasta esim. opinnäytteisiin tai artikkeleihin:

https://www.finna.fi/Search/Results?sort=relevance&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=min%C3%A4kertoja&type0%5B%5D=Subject&lookfor0%5B%5D=&type0%5B%5D=AllFields&join=AND&limit=20