Opiskelutyön aihe on "Henkilöstön joustomahdollisuudet". Miten lähestyä aihetta ja onko ehdotuksia kirjoista!

Kysytty

Opiskelutyön aihe on "Henkilöstön joustomahdollisuudet". Miten lähestyä aihetta ja onko ehdotuksia kirjoista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikäli tarkoitat henkilöstön joustomahdollisuuksilla joustotyötä, niin Turun kaupunginkirjaston aineistorekisteristä http://www.turku.fi/kirja/ löytyy jonkin verran viitteitä asiasanalla " joustotyö", esim.
Pauli Niemelä (toim.): Työikäiset työelämän murroksessa: tutkimus työelämän turvattomuudesta, työssä selviytymisestä sekä johtamisesta ja joustoista" (1996), Andre Vandermerwe (toim.) "Markkinalähtöinen henkilöstöjohtaminen" (1996), Kimmo Kevätsalo: "Jäykät joustot ja tuhlatut resurssit" (1999) ja Sirkka Heinonen: Etä- ja joustotyö Japanissa: kohti työkulttuurin murrosta (1996). Etätyöstä löytyy paljonkin viitteitä, esim. "Etätyö muutoksen välineenä" (1998). Työelämän joustomalleja esitetään kirjasessa "Joustoa työelämään" (1998) ja ohjeita työntekijälle löytyy työministeriön jukaisemasta kirjasesta "Etä- ja joustotyön tekijän opas" (1992). Käsikirjaston CD-ROM-viitetietokanta Aleksista löytyy myös artikkeleita
aiheesta, esim. Glenn E. Dalton: "Yhteisjoustolla kilpailuetua" (Yritystalous 1999; 3; s. 9-14) ja Harri Slip: "Kotona töissä: jousto- ja etätyön mahdollisuudet" (Tekniikan maailma 1994; 13; s. 45-49).
Kannattaa varmaankin ensin etsiä lähdeaineistoa ja selvittää sitten työn ohjaajan kanssa aiheen rajaamista.