Opiskelen fysioterapiaa englannin kielella ja kaipaisin sanakirjaa, joka selittäisi anatomiassa ja ehka vähän lääketieteessäkin käytettäviä termeja, toisin…

Kysytty

Opiskelen fysioterapiaa englannin kielella ja kaipaisin sanakirjaa, joka selittäisi anatomiassa ja ehka vähän lääketieteessäkin käytettäviä termeja, toisin sanoen englanti- suomi sanakirja (lääketiete).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen)yleisten kirjastojen Helmet-aineistohausta, http://www.helmet.fi , löytyvät mm. seuraavat englanninkieliset lääketieteelliset sanakirjat:
Concise medical dictionary, Oxford University Press 2002 (pelkkä englanti)
Lääketieteen termit : Duodecimin selittävä suursanakirja, Duodecim 2002
Hervonen, Antti: Hoitoalan sanasto, Lääketieteellinen oppimateriaalikustantamo, 1992
Collin, P. H.: Dictionary of medicine, Teddington 1994 (pelkkä englanti)
Hopkins, Maritta: Englannin keskeistä sanastoa lääketieteen opiskelijoille, Tampereen yliopisto, 1993

Haun voi tehdä myös itse Helmet-tietokannasta, hakutavaksi kannattaa ottaa sanahaku ja hakulauseeksi: sanakirjat lääketiede englannin kieli (ilman ja-sanaa, ja ilman välimerkkejä). Helmet-hausta voi suoraan tehdä varauksia, jos on henkilökohtainen pin-koodi. Mutta kirjastoista voi tiedustella saatavuustietoja myös puhelimitse. Pääkaupunkiseudun kirjastot eivät ole verkossa Porin kaupunginkirjaston kanssa, joten heidän aineistostaan tiedustelu on tehtävä sieltä. Porin kaupunginkirjaston nettiosoite on http://www.pori.fi/kirjasto/etusivu.htm .