Opettelen soittamaan kitaralla biisiä Riders in the sky,suomeksi ainakin Kari Tapio laulaa Aaveratsas- tajat.Mikä on se musiikkilaji,onko se beat,balladi jne…

Kysytty

Opettelen soittamaan kitaralla biisiä Riders in the sky,suomeksi ainakin Kari Tapio laulaa Aaveratsas-
tajat.Mikä on se musiikkilaji,onko se beat,balladi jne
Helpottaisi paljon komppaamista kun tietäisi sen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aaveratsastajat eli Ghost Riders in the Sky on cowboy-tyylin kantria. Kappaleen rumpukomppi jäljittelee hevosen laukkaa. Tästä lähtökohdasta on kuitenkin tehty varsin erilaisia sovituksia.

Kari Tapion levytys on rytmiikaltaan samankaltainen kuin The Highwaymen-yhtyeellä, jonka live-esitys vuodelta 1990 löytyy Youtubesta. Erään käyttäjän tekemä video esittelee erikseen kyseisen version rumpukomppia. Myös kitaramelodiavideoita löytyy, kun hakee kappaleen englanninkielisellä nimellä ja sanoilla guitar cover.