Opettajani luki meille 7 luokkalaisille kirjaa tytöstä joka muutti vanhaan ja pelottavaan taloon ja siellä myös alkoi tapahtumaan pelottavia asioita.

Kysytty

Opettajani luki meille 7 luokkalaisille kirjaa tytöstä joka muutti vanhaan ja pelottavaan taloon ja siellä myös alkoi tapahtumaan pelottavia asioita.

Vastaus

Vastattu

Kuvaus voi sopia aina moneenkin kirjaan. Yksi vaihtoehto on Dian Curtis Reganin Aavekaksoset-sarja.

Sarjassa on 8 osaa, joista ensimmäinen on nimeltään Tervetuloa kummitustaloon (alkuteos ilmestynyt v. 1994). Kirjoissa seikkailevat aavekaksoset, Robert ja Rebekka koiransa Takun kanssa. Ensimmäisessä osassa Shookin perhe saapuu heidän vanhaan kotitaloonsa ja perheen tytär huomaa heti, että talossa on jotain outoa.

0 ääntä

Kommentit

Voisi olla myös Kristina Ohlssonin Lasilapset.
"Billien ja hänen äitinsä uudessa kodissa tapahtuu kummia. Tuntuu kuin talo yrittäisi pelotella heidät tiehensä. Billie perehtyy kavereidensa Simonan ja Aladdinin kanssa talon historiaan, joka osoittautuukin varsin synkäksi."

https://finna.fi/Record/anders.1680516?sid=4744819105