Opetetaanko peruskoulussa 9 luokalla historiaa? Millä luokilla peruskoulussa opetetaan historiaa?

Kysytty

Hei!
Opetetaanko peruskoulussa 9 luokalla historiaa? Millä luokilla peruskoulussa opetetaan historiaa?

Vastaus

Vastattu

Peruskoulun 9. luokalla opetetaan historiaa. Historiaa opetetaan vuosiluokilla 4-9.

Lähde ja lisätietoja

Perusopetuksen opetussuunnitelma, historia: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/perusopetus/419550/vuosiluokkako…

4 ääntä

Kommentit

Tarkentaisin tätä vastausta. Kaikkialla Suomessa ei historiaa opeteta 9. luokalla. Lapseni on nyt 8. luokalla, ja hänellä ei enää ensi vuonna ole historiaa, vaan sen tilalla opetetaan yhteiskuntaoppia.
Lainaus vastauksen linkistä: "Päättöarviointi sijoittuu siihen lukuvuoteen, jona historian opiskelu päättyy kaikille yhteisenä oppiaineena vuosiluokilla 7, 8 tai 9 paikallisessa opetussuunnitelmassa päätetyn ja kuvatun tuntijaon mukaisesti."

Ennen muinoin yhteiskuntaoppi sisältyi osana historia-oppiaineeseen. Eikö siis enää

Historiaa opetetaan 5lk alkaen. Eli luokilla 5-9 ei 4-9.