Onko Liber Sancti Jacobi vielä olemassa?

Kysytty

Onneksi pyhiinvaeltajilla oli tukenaan opas Liber Sancti Jacobi eli ”Pyhän Jaakobin kirja”, joka on osa Codex Calixtinus -nimistä käsikirjoitusta. 1100-luvulla kirjoitetun ranskankielisen käsikirjoituksen tuntematon

Santiago de Compostelaan kävelyyn kirjoitettu opas.

Onkohan tuota kirjaa olemassa?

Vastaus

Vastattu

Liber Sancti Jacobista on tehty uusi painos 1992. Teos löytyy Kansalliskirjastosta. Linkki Finna -hakuun

Kirjan eri painoksia on maailmalla enemmänkin. Ne löytyvät worldCat-haulla. Linkki hakutulokseen.

Helmet kirjaston kokoelmista löytyy myös paljon Santiagoon kävelyn oppaita. Kaikkiaan 70 kpl esim. Waltteri Haapala: Pyhä vaeltaja : askelia Camino de Santiagolla ja Päivi Aikasalo: Pyhiinvaeltajan jalanjäljillä : kohti Santiago de Compostelaa ja Trondheimiä. Linkki Helmet hakutulokseen.