Onkohan tietoa, että mikä jouluun liittyvä laulu on tällainen (en muista sanoja enempää): "Kuusi jo tuodaan hetkisen päästä, pihkan hajua on ilmassa. Luntakin…

Kysytty

Hei. Onkohan tietoa, että mikä jouluun liittyvä laulu on tällainen (en muista sanoja enempää): "Kuusi jo tuodaan hetkisen päästä, pihkan hajua on ilmassa. Luntakin luodaan, puhutaan säästä, pakkasta on ihan varmalla." Tämä laulettiin aikavälillä 1998-2000 alakoulun joulujuhlassa. En ole löytänyt netistä mitään tietoa ko. kappaleesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Timo Luodon säveltämä ja sanoittama Tuoksuvaa joulua!. Laulu sisältyy nuottijulkaisuun Nuottinaru. 2, 25 lastenlaulua sanoin, soinnuin, sävelin (toim. Heli Ahvenainen, 1997)

https://finna.fi/Record/satakirjastot.108919?sid=3003296282