Onkohan millään muulla kahdella maalla, kuin Suomella ja Ruotsilla vuotuista kahdenvälistä yleisurheilumaaottelua?

Kysytty

Onkohan millään muulla kahdella maalla, kuin Suomella ja Ruotsilla vuotuista kahdenvälistä yleisurheilumaaottelua?

Vastaus

Vastattu

Urheilumuseo Tahdosta sain tällaisen vastauksen:

Kyllä Suomi-Ruotsi -ottelu on tietääksemme ainoa maailmassa enää järjestettävä yleisurheilumaaottelu. Lähinnä vastaava maiden välinen pistekilpailu on maajoukkueiden EM-kilpailut (entinen Eurooppa-cup), jotka viimeksi järjestettiin Puolan Chorzówissa kesäkuussa 2023.