Onkohan millään kustannustalolla ohjelmassa suomentaa China Miévillen muita teoksia kuin The city & the city (ja mikähän sen julkaisuaikataulu mahtaa olla)?…

Kysytty

Onkohan millään kustannustalolla ohjelmassa suomentaa China Miévillen muita teoksia kuin The city & the city (ja mikähän sen julkaisuaikataulu mahtaa olla)? Herra on kuitenkin voittanut useammankin arvostetun sci-fi/fantasia -palkinnon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kariston kotisivuilla (http://www.karisto.fi/portal/suomi/kustannusliike/ajankohtaista?bid=63) kerrotaan, että Miévillen The city and the city -teos julkaistaan syksyllä 2011. Suomennoksesta vastaa J. Pekka Mäkelä. Jatkosuunnitelmista voi kysyä suoraan kustantajalta, sähköpostitse kustannusliike@karisto.fi.

Kirjailijalta on aiemmin suomennettu novelli Lemmikki, joka on ilmestynyt Kirjavan vuonna 2006 julkaisemassa teoksessa Uuskummaa? : modernin fantasian antologia.