Onko yhtään olemassa ottomaanien huonekalutyylikirjaa?

Kysytty

Moi! Onko yhtään olemassa ottomaanien huonekalutyylikirjaa?

Vastaus

Vastattu

Ottomaanien huonekaluista en löytänyt kirjallisuutta, mutta asiasta voi löytyä tietoa taidetta tai kotia  käsittelevistä teoksista, joten seuraavia kirjoja voisit tutkia.

The world of Ottoman art/ Levey, Michael.Thames & Hudson cop. 1975. Löytyy Helmet-kirjastoista.

Studies in Ottonian, Romanesque, and Gothic art/ Green, Rosalie. Pindar Press 1994. Kansalliskirjastossa.

Istanbul : the city and the Sultan/ Kleiterp, Marlies ; Huygens, Charlotte. De Nieuwe Kerk 2006. Turun kaupunginkirjastossa.

Everyday life in Ottoman Turkey/Lewis, Raphaela. Dorset Press 1988. Ei löydy Helmet-kirjastosta, mutta sen voi pyytää kaukolainaksi tai tutkia Kansalliskirjaston vanhempaa painosta teoksesta.

Myös arkkitehtuuria käsitteleviä kirjoja voi tutkia.

A history of Ottoman architecture/ Goodwin, Godfrey.Thames and Hudson 1987. Helmet-kirjastossa.

Hakutulos Ottomaanien taide Finna.fi:ssa. Hakutulos ottomaanit kirjallisuus Finna.fi:ssä. Osa teoksista löytyy Helsingin yliopiston ja Kansalliskirjaston kokoelmista, jotka nekin ovat yleisön käytettävissä.