Onko Vaski-kirjastoilla kelluva kokoelma? Verkkosivuilla lukee, että lainattava aineisto muodostuu yksittäisten kirjastojen kokoelmista, tarkoittaako tämä siis…

Kysytty

Onko Vaski-kirjastoilla kelluva kokoelma? Verkkosivuilla lukee, että lainattava aineisto muodostuu yksittäisten kirjastojen kokoelmista, tarkoittaako tämä siis sitä, että jokaisella lainattavalla niteellä, äänitteellä, elokuvalla yms on oma kotikirjasto? Turun pääkirjastokin kuuluu Vaski-kirjastoihin, onko siellä kelluvaa kokoelmaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vain Turun kaupunginkirjastossa on kelluva kokoelma. Siihen eivät kuulu lehdet, varastokirjat eivätkä lainattavat esineet, mutta muu aineisto kelluu. Jos asiakas palauttaa Runosmäen kirjastoon varaamansa kirjan, se jää sinne hyllyyn, jos siihen ei kohdistu varauksia, vaikka kirja olisi alun perin lainattu Turun pääkirjastosta.

Jokaisessa Vaski-kirjastossa on oma kokoelmansa. Muissa Vaski-kirjastoissa ei ole kelluvaa kokoelmaa. Olemme kuitenkin Vaskin sisällä samassa varausjonossa, joten Raision kirjaston asiakas voi saada Turusta varaamansa kirjan.